کلینیک مشاوره روانشناسی و نوروفیدبک شرق تهران77249607

مرکز مشاوره شرق تهران
پیشینه این کلینیک از حدود12 سال پیش به فعالیت گسترده صدای مشاور بر می گردد، پاسخگویی به خط مشاوره تلفنی از ساعت 8 صبح شروع می شد و تا ساعت 10 شب ادامه داشت،حتی ایام تعطیل و سپس به دلیل تجربه در محیط های آموزشی مدارس به خصوص مدارس منطقه 4 در حوزه یادگیری کودکان شناخته شد و بعد از آن مراجعه گسترده مراجعین در زمینه ازدواج، جهت کاری این کلینیک را کمی تغییر داد.
این کلینیک حتی در مناطق نفتی هم خدمات مشاوره خانواده و سازمانی ارائه داده است.
و بر اساس تجاربی که داشته اکنون در زمینه خانواده(پیش از ازدواج، مهارتهای همسران) مسائل فرزندپروری و سازمانی فعالیت می کند.
بایگانی
کلمات کلیدی

نوروفیدبک در شرق تهران

دفتر مشاوره شرق تهران02177249607

کلینیک نوروفیدبک در شرق تهران

کلینیک مشاوره و روانشناسی 02177249607

مرکز مشاوره شرق تهران

مشاوره تلفنی نوروفیدبک9092301285

زوج درمانگر خوب در تهران

نوروفیدبک برای کودکان بیش فعال

نوروفیدبک در درمان اضطراب

کلینیک مشاوره تخصصی خانواده در شرق تهران02177249607

کلینیک مشاوره شرق تهران

نوروفیدبک تراپی

مرکز مشاوره خانواده در شرق تهران

نوروفیدبک بزرگسالان در شرق تهران

مشاوره تلفنی روانشناسی

مرکز مشاوره در شرق تهران

خدمات تخصصی مشاوره و نوروفیدبک02177249607

کلینیک روانشناسی شرق تهران

درمان به روش نوروفیدبک

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق

کلینکی مشاوره شرق تهران02177249607

نوروفیدبک در کاهش اضطراب

درمان اضطراب و استرس

نوروفیدیک کودکان بیش فعال در شرق تهران

مشاوره تلفنی اضطراب

مشاوره تلفنی خانواده و کودک

درمان نقص توجه و بیش فعالی کودکان به روش نوروفیدبک

درمان اضطراب با نوروفیدبک

مشاوره تلفنی

درمان به روش نوروفیدبک در شرق تهران

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ب.ظ

اضطرابی که از پا در می آورد....



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطرابی که از پا در می آورد....




همه انسان‌ها هر از گاهی دچاراضطراب می‌شوند ولی این حس به تدریج می‌تواند افزایش یابد یا حالت مزمن پیدا کند برای همین معمولا می گویم اضطراب بیماری موذی است.

در حال حاضر اضطراب یکی از شایعترین انواع بیماری‌های روانی به شمار می‌رود و از جمله نشانه‌های آن می‌توان به از دست دادن بی دلیلآرامش، سرخوردگی، فشار یا رفتارهای عصبی اشاره کرد و در صورت تداوم، نشانه های جسمانی در فرد مبتلا ظاهر می شود و این مساله حتی روی سیستم قلبی عروقی تاثیر می‌گذارد. این یعنی خطر، به سادگی قابل درمان نیست و زمان می برد طبیعتا هزینه بیشتری برمی دارد. مگر اینکه صرفا انتخاب کنیم که تا عمر داریم دارو بخوریم.


کمی در مورد مغز مضطرب بدانیم؛


واکنش های اضطرابی می تواند به سرعت عملکردهای بخش جلو پیشانی مغز را متوقف کند. یعنی جایی که بیشترین توانایی های شناختی ما از قبیل تمرکز، برنامه ریزی، تصمیم گیری، قضاوت و توانایی در بازیابی خاطرات را در بر می گیرد و  در شرایط آرامش یعنی وقتی همه چیز خوب پیش می رود قشر جلو پیشانی به عنوان مرکز کنترل عمل کرده و احساسات و انگیزه های ما را تحت کنترل در می آورد اما این بخش شدیدا به اضطراب و نگرانی های روزمره حساس است.

نوروفیدبک موجب می شود تا عملکرد مغز  به سطح مطلوبی برسد؛ بی دلیل نیست گفته اند خوشبختی، یعنی نظم در مغز. وقتی امواج مغزی در سطح مطلوبی از نظم باشند رفتار فرد اصلاح می شود، پاسخ او و تصمیم گیری هایش منطقی می شود، هیجان او کنترل شده در نتیجه مهارت حل مساله تقویت می شود.

هدف نوروفیدبک بهنجار کردن فرکانس های عصبی نابهنجار به وسیله افزایش آگاهی بر الگوهای EEG نرمال شده است.


البته این بخشی از کار است یقینا علایم بالینی مراجع وقتی از سوی درمانگر چک می شود برنامه ریزی لازم برای کاهش علایم منفی انجام می گیرد مثلا می دانیم که الگوی خواب یک شخص مضطرب باید اصلاح شود و تا نتیجه مطلوب از این بخش به دست نیاید، ادامه درمان بی فایده ست، بهداشت خواب مهم است و کیفیت آن سرنوشت روز بعد ما را رقم خواهد زد.


مشاوره تلفنی خانواده:9099071164


تلفن پذیرش کلینیک:02177249607

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۲۳:۲۰
سید امین میرموسوی

























نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)
عکس فوق یکی از نمونه دیکته های دانش آموزی است که هم مبتلا به نارسانویسی است و هم نقص در حافظه دیداری و هم از نظر آموزشی یادگیری خوبی انجام نگرفته یعنی مشکلات این دانش آموز جنبه آموزشی هم دارد.

خب اگر بخواهیم الان یعنی در طول سال تحصیلی این مشکل را بر طرف کنیم زمان می برد خوشبختانه قابل حل است اما یقینا من به عنوان معلم شاکی می شوم و به شما والدین می گویم روزی هشت ساعت من با فرزند شما سر و کار دارم تا کی صبر کنم مشکل فرزندتان حل شود؟ و شما با استرس پیش من می آورید و می گویید چقدر طول می کشه؟ یعنی حل میشه؟ هر روز از مدرسه زنگ می زنند.

این جمله آخر را زرد رنگ کردم هر که فرزندش شاگرد من بوده یا به کلینیکم مراجعه کرده بارها شنیده چون طی مدتی که معاون و معلم بودم دقیقا با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده ام به همین دلیل است که خانواده هایی که من را بهتر می شناسند می دانند که می گویم بهترین زمان رفع مشکلات یادگیری بچه ها تابستان است نه فصل مدرسه ها.شاید بگویید: "خب تا بچه مدرسه نره که چیزی معلوم نمیشه" در پاسخ می گویم خیر؛ براحتی با کمترین سطح سوادمان می توانیم مشکل فرزندمان را شناسایی کنیم اما خوب بلد نیستیم، کسی به ما نگفته، و متاسفانه این کار که ظرف مدت"دو یا سه دقیقه" تمرین لازم داره تا تشخیص داده بشه در مقطع پیش دبستان هم قابل تشخیص است همین رو، مسئولان این مقطع انجام نمی دهند و کم کاری می کنند.

عکس دیکته را خوب ببینید، حتی معلم متاسفانه نوشته "پسرم با دقت بیشتری بنویس."

این چیه واقعا همکار گرامی؟ این جمله از شما بعیده. این کودک مستقیم باید به درمانگر ارجاع داده بشه. ما با مشاهده نوع نوشتن این دیکته می فهمیم با مشکل جدی و بسیار جدی رو به رو هستیم.

متاسفانه این کودک در سال اول در مدرسه دولتی بوده همان طور که می دانید تعداد دانش آموز بالای 30 نفر هست، ولی واقعا انتظار دارم در همین حد معلم بتونه تشخیص و ارجاع به متخصص بده.

حافظه دیداری و نقص در توجه و نارسا نویسی تمرینات زیاد اما ساده ای دارد که مکرر باید پس از یادگیری از متخصص در منزل هر روزه انجام دهید. اگر تشخیص نقص در حافظه دیداری جدی باشد که الان در همین عکس سه یا چهارتا کلمه با این ویژگی به چشم می خورد مثل: فقت.... اجیب....."صف" که نوشته شده "سف" این جور مواقع توصیه می کنیم نوروفیدبک هم به کار درمانی اضافه شود و خیلی سریع اقدام کنید که ظرف یکی دو ماه برطرف شود.



مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

(تماس از تلفن های ثابت تهران و شهرستان همه روزه و ایام تعطیل)

تلفن پذیرش: 02177249607
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۲۲:۳۰
سید امین میرموسوی
سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۱ ق.ظ

مشکلات نوشتاری کودکان کلاس اولی







نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


مشکلات نوشتاری کودکان کلاس اولی

این روزها مراجعه بسیاری از خانواده به کلینیک نشان می دهد که اغلب بچه های کلاس اولی و متاسفانه حتی دومی ها در"مهارت های ظریف" انگشتان دست ضعیف هستند و همین باعث می شود خطوط یا حروف را بسیار کم رنگ ترسیم کنند؛ همین باعث می شود معلم یا اطرافیان فکر کنند کودک کندنویسی دارد.

در حالی که مهارت های ظریف انگشتان شکل نگرفته است و نیاز به تمرین دارد. اگر ادامه پیدا کند کودک در ماه آبان و آذر که کلمه هایی را یادمی گیرد و باید بنویسد، جا می افتد حتی ممکن است به اشتباه به عنوان کودک کم دقت تشخیص داده شود.

اگر مطالب قبلی من را خوانده باشید متوجه شدید خیلی تاکید کردم که بهترین زمان برای تمرین تابستان است و متاسفانه این طور که من سال ها دیدم، متوجه شدم مراکز پیش دبستانی در سطح وسیعی کم لطفی می کنند و خیلی راحت از کنار مشکلات ترسیمی بچه ها می گذرند یا اغماض می کنند

به صراحت می گویم فرزندان شما در مراکز پیش دبستانی مورد کم لطفی مسئولین و مربی قرار می گیرند و  کاری برای آنها انجام نمی شود علی رغم اینکه داشتنِ روانشناس و متخصص را در بوق و کرنا می گذارند در حالی که این مراکز حتی مهدها صرفا نگهدارنده فرزندان شما هستند تا اینکه مربی خوبی باشند که قدرت تشخیص و آینده نگری داشته باشد.

 

از این رو تقاضا دارم اگر از همین روزهای آغازین سال با مشکلات ترسیمی که بیان شد مواجه هستید مثلا کم رنگ ترسیم کردن، به حدی که قابل تشخیص نباشد، یا اینکه کودک شکل را خیلی ساده و ایتدایی ترسیم می کند به حدی که خیلی از قسمت های شکل را حذف می شود و در همین حال اشکال به سمت پایین کاغذ یا بالای کاغذ شیب پیدا می کند ، خیلی سریع ابراز خستگی می کند و مرتب می گوید نمی توانم، حتما از متخصص روانشناس کودک کمک بگیرید.


تلفن پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور تهران و شهرستان:9099071164

(تماس از تلفن های ثابت  بدون پیش شماره همه روزه و ایام تعطیل)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۹:۱۱
سید امین میرموسوی
چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۶ ب.ظ

اضطراب، اضطراب می آورد




میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطراب ، اضطراب می آورد


اگر مطالب قبلی را خوانده باشید یا به هر شکلی اطلاعات عمومی خوبی در مورد اضطراب داشته باشید با ویژگی های اضطراب آشنا شده اید. اما این بار خیلی کوتاه به ویژگی دیگری از اضطراب می پردازیم.

 

اضطراب، اضطراب می آورد؛ اضطراب و فشار روانی ممکن است به چرخه ای معیوب و تکرار شونده تبدیل شود. برای مثال، دانش آموزانی که نزدیک امتحان خیلی مضطرب می شوند و از نگرانی اینکه امتحانشان را خراب کنند نمی توانند درس هایشان را مرور کنند، و متمرکز مطالعه باشند؛ ناگهان متوجه می شوند که درسشان را نخوانده اند درحالی که زمان از دست رفته و چیزی به امتحان نمانده ؛ این امر باعث می شود که بیشتر نگران و مضطرب شوند و بیشتر وقتشان را صرف افسوس خوردن و حرص زدن می شود. اگر ادامه پیدا کند، گریه و به خواب نرفتن و از خواب پریدن از نشانه های مهم اضطراب می شود.

 

گاهی هم نگرانی درباره اتفاق بعدی یا حمله اضطرابی بعدی هم باعث ادامه اضطراب می شود. مثلا با خودمان می گوییم اگر مثل دفعه قبل به شدت مضطرب بشم چی؟

 

این فکر اگر قابل کنترل نباشد و ادامه پیدا کند می تواند فرد را از نظر فکری و هیجانی بهم بریزد. این افراد می بایست سریعا برای دریافت کمک از متخصص اقدام کنند.


 

پذیرش کلینیک:02177249607 


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164


(تماس همه روزه و ایام تعطیل از تلفن های ثابت تهران و شهرستان)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۶
سید امین میرموسوی

 



 








دانش آموزان ابتدایی با میزان خواب کمتر از 9 ساعت عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند.


نگارش: امین میرموسوی

Sep. 132011

یک مطالعه که در دانشگاه بارسلونا انجام گرفته و طی آن به بررسی رابطه ساعت های خواب ، عادات خواب و پیشرفت تحصیلی کودکان شش و 7 سال پرداخته است . پژوهشگران دریافتند که خواب کمتر از نه ساعت ، نداشتن برنامه زمانی مشخص برای خواب و دیر رفتن به رختخواب بر پیشرفت تحصیلی کودکان تاثیر می گذارد.

این پژوهش مطالعه ای بوده که بر روی 142 دانش آموز ابتدایی ( 65 دختر و 77 پسر)از مدارس مختلف صورت گرفته و این بچه ها هیچ گونه نشانه های پاتولوژیک مرتبط با خواب نداشتند.

از والدین این کودکان خواسته شد تا با پر کردن یک پرسشنامه نگرانی های خود را درباره عادات کودکان و میزان ساعات خواب هر شب گزارش کنند. کارشناسان همچنین یکی سری از مهارت های تحصیلی را مورد ارزیابی قرار دادند.

اگر چه میزان خواب نمونه ای از این کودکان تقریبا 8 ساعت بود؛ عادت خواب آنها نشان می دهد که 69 درصد از آنها دست کم چهار شب در هفته بعد از ساعت 11 شب به رختخواب می روند. بررسی ها نشان داد که دانش آموزانی که نزدیک به 8 ساعت خواب داشتند نسبت به همسالانی  که از میزان خواب حدود 9 تا 11 ساعت برخوردار بودند ،عملکرد بدتری داشتند.


 پژوهشگران در این طرح اعلام کردند که دست کم 9 ساعت خواب به نفع عملکرد تحصیلی کودکان است. کمبود خواب بیشتر روی عملکرد شناختی دانش آموزان ابتدایی همچون حافظه، یادگیری و انگیزش که با الگوهای نامنظم خواب تغییر می یابد اثر داشته باشد. به علاوه  می تواند در هجی کردن، دستور زبان و املا تاثیر بگذارد

پژوهشگران این طرح می گویند :


امروزه ، یک نگرانی مهمی وجود دارد زیرا بچه ها بیش از حد به کامپیوتر، تلویزیون و بازی های ویدئویی چسبیدند، حال آنکه اگر چه بازی ها تا این اندازه اهمیت پیدا کرده ، اگر همین اهمیت به زمان به موقع خواب داده شود ، میزان مشکلات تحصیلی ناشی از کمبود خواب کاهش می یاید.


مطابق معمول همه سخنرانی ها و آموزش هایی که در کلینیک برای والدین کودکان به خصوص کودکان بیش فعال و کم توجه دارم، یادآور می شوم ضمن کاهش ساعت بازی های رایانه ای و موبایل، و بازی های آنلاین، این قانون را "که بچه ها در ساعت های پایان شب نباید با گوشی و رایانه بازی کنند" در منزل ایجاد کنید. به هر قیمتی شده؛ ساعت های پایانی شب مثلا یک ساعت و نیم قبل از خواب بهتره به بازی های خانوادگی یا فعالیت هایی که ریتم ملایم تری دارد پرداخته شود. حتی این ریتم ملایم در نور خانه هم ایجاد شود.


با سپاس از خانوادهای قانونمند


تلفن پذیرش کلینیک: 02177249607

مشاوره تلفنی تهران: 9092301285

مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

( تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 9 شب از تلفن های ثابت تهران و شهرستان)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۹
سید امین میرموسوی
دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۹ ق.ظ

برای ازدواج، اعصاب تان را تنظیم کنید!

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


برای ازدواج، اعصاب تان را تنظیم کنید!


نمی توان هم ازدواج کرد و هم کنار همسرت بنشینی و بگویی: خب من عصبی ام، می گی چی کار کنم؟

نمی توان هم ازدواج کرد و هم شیشه ماشین را پایین داد و بد و بیراه نثار راننده ها کرد؛

نمی توان هم ازدواج کرد و هم وقتی عصبانی می شوی وسایل دور و برت را پرت کنی و تازه بگویی: بهتر از اینه که همسرم را بزنم!!

نمی توانی هم ازدواج کنی و هم سه شیفت کار کنی، نه جانم؛ این نسل، نسل قدیم و کم مشغله نیست، نه ترافیکش ترافیک قدیم است و نه مسافت ها و فاصله ها مثل گذشته، اگر پیرو این دیدگاه هستی که الان وقشته سخت کار کرد، ممکن است ریسک بالایی به جان بخری؛ تا حدی که توان درک همسرت را نداشته باشی، توان  و حوصله بحث هایی را نداشته باشی که از نظر تو به عنوان یک مرد تکراری و مرور گذشته است و قبلا پاسخش را دادی. بدان که آن هم شنیدن می خواهد و حوصله!

تنها می توان وقتی ازدواج کرد که از پس خودت بر آمده باشی.


 پذیرش کلینیک:02177249607


نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم 


ساختمان پزشکان نگین طیقه 5 واحد 20

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۰۷:۵۹
سید امین میرموسوی
شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ق.ظ

اضطراب، یک هیجان موذی



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطراب یک هیجان موذی....

 

این روزها خیلی می بینیم که افراد مبتلا به اضطراب دارو مصرف می کنند یا می شنویم که به توصیه دوستان و آشنایان دوره ی یوگا و کلاس هایی از این قبیل می روند.


ما هم مخالف این برنامه ها نیستیم اما لازم می دانم برای افزایش اطلاعات خوانندگان این صفحه که احتمالا در مورد اضطراب جستجو کردند و به صفحه من رسیدند مطلب مهمی را بنویسم و آن اینکه باید ببینید قبل از هر اقدامی اضطراب شما چه شکلی است؟ چطوری می شوید که به من مشاور می گویید مضطربم؟


خیلی ها می گویند کلاس یوگا رفتم و خیلی خوب بود اما مدتی است دوباره اضطراب به سراغم آمده(در اینجا منظورم اضطراب شدید است) و من هم می گویم: چرا که نیاد؟


هر اضطرابی را نمی توان با یوگا برطرف کرد.


وقتی یک نفر درگیر اضطرابی است که نگرانی ویژگی مهم آن است، وقتی با کسی مواجه ام که در طول روز درگیر "افکار تکرار شونده" در مورد آینده و نگرانی  و سوالات چی میشه اگه.... نکنه فلان اتفاق بیفته...... اگه مهمونا از پذیرایی بدشون اومده باشه.... نکنه بچه ام که امسال رفته مدرسه از این بیماری های واگیردار بگیره.... و از این قبیل افکار که در صورت ادامه، سرزندگی و شادابی رو از آدم می گیره و خستگی و کاهش تمرکز و سایر علایمی که در نوشته های پیشین ذکر شد، به ارمغان می آورد.


از این حال و روز انتظار درمان به روش یوگا نداشته باشید.

 

اگر فکر کنم آنقدر اوضاع وخیم نیست که اول دارو بخواهید، فقط به "تکنیک های شناختی" فکر کنید اصطلاحا ما می گوییم "شناخت درمانی" چون درمانگر با شناخت و افکار شما "دست به یقه میشه" و تا چرخه این افکار رو متوقف نکنه دست بردارتان نیست. روش های دیگر شاید صرفا مسکنی باشند برای لحظاتی.


پس شروع کنید....



مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

(تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 9 شب)

پذیرش کلینیک: 77249607


باز هم تکرار می کنم ممنون میشم در صوت تمایل به استفاده از مطالب این وبلاگ و سایر محیط های تحت مدیریت نگارنده ذکر نام و نشانی نگارنده را از قلم نیندازید.  


سپاس از شما خواننده گرامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۱۴
سید امین میرموسوی
چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۹ ب.ظ

درمان تخصصی اضطراب

میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


سلام 

سعی کردیم  با برنامه تخصصی  درمان و آموزش کنترل اضطراب برای مراجعه کنندگان

به همراه سی دی های آموزشی منتشر شده در این کلینیک که به فاصله های زمانی بین جلسات به مراجعه کنندگان داده می شود راهنمای خوبی باشیم برای درمان مشکلات اضطرابی شما؛

شما وقتی در چرخه ی درمان این کلینیک  قرار میگیرید تحت حمایت پکیج ها و محصولات ما و چکاپ مرتب از سوی ما خواهید بود.

این محصولات حاصل تجربه ما از نوع اضطراب مراجعه کنندگان و مشکلات آن هاست که همین موضوع باعث شده  به طور مرتب آثار صوتی ما در فضای مجهز صدابرداری خودمان ویرایش شود و نسخه های بروز تری از آن متناسب نیاز هر مراجع تهیه گردد. 



تماس با کلینیک: 02177249607


صدای مشاور: 9099071164


تماس از  تلفن های ثابت تهران و شهرستان همه روزه و ایام تعطیل


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۹
سید امین میرموسوی

ابزار وبمستر

اسکرول بار

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر