کلینیک مشاوره روانشناسی و نوروفیدبک شرق تهران77249607

مرکز مشاوره شرق تهران
پیشینه این کلینیک از حدود12 سال پیش به فعالیت گسترده صدای مشاور بر می گردد، پاسخگویی به خط مشاوره تلفنی از ساعت 8 صبح شروع می شد و تا ساعت 10 شب ادامه داشت،حتی ایام تعطیل و سپس به دلیل تجربه در محیط های آموزشی مدارس به خصوص مدارس منطقه 4 در حوزه یادگیری کودکان شناخته شد و بعد از آن مراجعه گسترده مراجعین در زمینه ازدواج، جهت کاری این کلینیک را کمی تغییر داد.
این کلینیک حتی در مناطق نفتی هم خدمات مشاوره خانواده و سازمانی ارائه داده است.
و بر اساس تجاربی که داشته اکنون در زمینه خانواده(پیش از ازدواج، مهارتهای همسران) مسائل فرزندپروری و سازمانی فعالیت می کند.
بایگانی
کلمات کلیدی

نوروفیدبک در شرق تهران

دفتر مشاوره شرق تهران02177249607

کلینیک نوروفیدبک در شرق تهران

کلینیک مشاوره و روانشناسی 02177249607

مرکز مشاوره شرق تهران

مشاوره تلفنی نوروفیدبک9092301285

زوج درمانگر خوب در تهران

نوروفیدبک برای کودکان بیش فعال

نوروفیدبک در درمان اضطراب

کلینیک مشاوره تخصصی خانواده در شرق تهران02177249607

کلینیک مشاوره شرق تهران

نوروفیدبک تراپی

مشاوره تلفنی روانشناسی

مرکز مشاوره خانواده در شرق تهران

نوروفیدبک بزرگسالان در شرق تهران

مرکز مشاوره در شرق تهران

خدمات تخصصی مشاوره و نوروفیدبک02177249607

کلینیک روانشناسی شرق تهران

درمان به روش نوروفیدبک

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق

کلینکی مشاوره شرق تهران02177249607

نوروفیدبک در کاهش اضطراب

درمان اضطراب و استرس

مشاور زوج درمانگر

نوروفیدیک کودکان بیش فعال در شرق تهران

مشاوره تلفنی اضطراب

مشاوره تلفنی خانواده و کودک

درمان نقص توجه و بیش فعالی کودکان به روش نوروفیدبک

درمان اضطراب با نوروفیدبک

مشاوره تلفنی

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

کم توجهی؛ اختلال یا خصلتی گذرا؟

  میرموسوی(موسس کلینیک)

صدای مشاور : 9099071164

بین کودک یا حتی نوجوانی که دچار اختلال کم توجهی ADDاست با کودک یا نوجوانی که صرفا به خاطر برخی ویژگی های فردی و آموزشی دچار کم دقتی است و از تمرکز ضعیفی برخوردار است، تفاوت وجود دارد و همان طور که هر کودک پرجنب و جوشی بیش فعال نیست هر کودک یا نوجوان با سطح دقت پایین،دچار اختلال کم توجهی نیست(ADD).

در حالی که غالبا خانواده ها با نگرانی به این موضوع می پردازند در ادامه امیدواریم از نگران شما قدری کاسته شود.

اگر مطالب پیشین ما را در وبلاگ کودکان را یار باشیم نه بار تحت عنوان «باز هم حواس پرتی» و سایر مطالب وابسته مطالعه کرده باشید می دانید که علایم آن مدتی می بایست در عملکرد فرد آشکار باشد و صرفا نمی توان به اصطلاح های رایج تحت عنوان "حافظه ضعیف"و" فراموشیِ" فرزندان در سن کودکی و نوجوانی بسنده کرد.

با دیگر به مرور علایم ADD می پردازیم :

-حواس پرتی خیلی سریع و عدم توانایی در گوش دادن و توجه.

-صحبت کردن بیش از حد .

-دشواری در به پایان رساندن وظایف محوله.

-نیاز به حرکت به طور مداوم و بی قراری.

-مشکل داشتن در حفظ توجه هنگام یادگیری یا انجام تکلیف.

-جا گذاشتن چیزهایی که برای انجام تکالیف  و کارها ضروری هستند ( برای مثال فراموش کردن اسباب بازی ها، مداد ، خودکار، کتاب، هر چیز لازم دیگر).

-پرت شدن حواس توسط محرک های فرعی، به خصوص هنگام یادگیری و نیاز به جلب توجه کودک به طور مکرر.

-دنبال نکردن آموزش ها و تکالیف درسی، وظایف روزمره یا وظایف خود در محیط کار( نه به دلیل مخالفت یا نفهمیدن دستورالعمل و آموزش ها).

این که به گفته والدین فرزندان ما درس می خوانند اما فراموش می کنند یکی از علایم "مشکل حفظ و نگهداری توجههنگام یادگیری یا انجام تکلیف "است لذا" نگهداری"در این بحث و میزانِ نگهداری چه به لحاظ مدت زمان و چه به لحاظ مقدار مطلب اهمیت دارد.

شاید در نظر بسیاری، اغلب ما و بچه های ما این مساله را داشته باشند حتی ما بزرگترها؛ اما لزوما به معنی اختلال نیست، آنچه که از نگرانی والدین مشخص است تصور آنها ظهور یک مشکل بسیار جدی است که شدیدا آنها را نگران می کندکه قاعدتا می بایست علایم بیشتری داشته باشد.

در مورد نشانه ای دیگر "جا گذاشتن وسایل تحریر یا وسائل شخصی" نیز می تواند یکی از ویژگی های ما بزرگسالان هم باشد که گاهی در طول روز برای مان پیش می آید و برای کودکان و نوجوانان نیز.

امروزه مغز ما وظایف چندگانه ای برای عکس العمل نشان دادن بر عهده داردکه لزوما همزمانی توجه به هدف ها موفقیت آمیز نیست، چه رسد به مغز کودکان ما که نسبت به گذشته اشتهای سیری ناپذیری به واکنش نشان دادن به محرک ها (بازی های کامپیوتری ،سی دی ها،.....)پیدا کرده است!!

"نیاز به حرکت مداوم و بی قراری" در علایم فوق الذکر مهم است به ویژه اگر تصور شود بی قراری در کودک یا نوجوان شدید است و غالبا با نشانه های دیگر(ناخن جویدن و ...) همراه است و یا اگر موجب پراکندگی حواس از موضوعی به موضوعی دیگر شود( پرش فکر).

در مطلب« برنامه ای هدفمند برای تمرکز حواس، نیاز کودکان امروز» که توصیه می شود آن را در وبلاگ مطالعه نمایید به چند شکل توجه پرداخته شده که به اختصار عبارت است از :


توجه متمرکز، توجه مداوم، توجه انتخابی، توجه تناوبی، توجه تقسیم شده؛

«توجه تقسیم شده» که مهارت بالاتری است و با تمرین و تکرار و آموزش و درمان های چندجانبه و حتی آموزش های تکنولوژیک تقویت می شود.

اما چهار مورد دیگر ، مهارت هایی است که نیاز کودکان و نوجوانان برای رشد و پیشرفت تحصیلی آنان است و ضعف در هر یک به خصوص با دارا بودن علایم فوق برای مدتی، می تواند حائز اهیمت باشد و نیاز است خانواده برای آموزش و در صورت لزوم درمان اقدام نماید.

بنابراین اگر همه علایم موجود در مشکل کم توجهی در یک فرد وجود داشته باشد و باعث افت قابل ملاحظه تحصیلی فرد شده باشد ،تازه اگر تصور کنیم با مسائلی همچون اضطراب هم پوشی ندارد، آن موقع بهتر می توان در مورد ADDقضاوت کرد.


در این کلینیک ما از آموزش مهارت های ترسیمی و نوشتاری 

 و 

 نوروفیدبک برای آموزش و درمان فرزند شما استفاده می کنیم.

تلفن تماس کلینیک:

02177249607

صدای مشاور و کسب اطلاع از فرایند درمان:

9092301285

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار وبمستر

اسکرول بار

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر